zondag 8 januari 2017

Notenkraker

Eindelijk heb ik een notenkraker gevonden die werkt voor mij. Het heeft lang geduurd. 
  • Heb er verschillende gekocht, 
  • versleten 
  • of in de la gegooid omdat het niet werkte
  • gewoon een hamer gebruikt, maar dat werkt niet als het regent of koud is
Maar zomaar per toeval eentje gevonden op een site. Ik had op die site al een bestelling geplaatst voor kruiden en specerijen maar kwam een paar centen te kort om geen verzendkosten te betalen. Ik had alle tijd aan mezelf want oudste was uit logeren en er was niks op tv. Dus ik besloot elke categorie helemaal door te gaan en elk artikel te bezichtigen. Ik kwam veel leuke dingen tegen maar .....

ik kwam ook deze notenkraker tegen welke ook (zeer) geschikt is voor de kleine maat hazelnoot die ik in huis heb.





Voordelen !!!

  • ook de kleinste nootjes passen erin
  • het kost me weinig moeite met mijn fibromyalgie om de noot kapot te draaien
  • de eetbare noot blijft heel
  • alles blijft in het bakje
Dus geen last van al te zere handen, armen en/of schouders. Geen miniemen kleine stukjes noot. Geen rondvliegende schillen van de noot. Makkelijk op te ruimen.

Dus nu heerlijk iedere avond vers gebrande nootjes uit de oven.

1 opmerking: