donderdag 28 april 2016

Een nieuw dak op mijn schuur????????

Nee, helaas vandaag geen nieuw dak op mijn schuur.

Ik weet niet waarom alles nu ineens op mijn bordje komt te liggen maar ik baal er behoorlijk van dat er dus geen nieuw dak op mijn schuur ligt terwijl de afspraak voor vanmiddag 14 uur stond.

Maar om 14 uur was er nog niemand. En om 14:15 uur ook nog niet. Dus hing ik aan de telefoon
om te vragen waar de werklui bleven. 
Telefoniste: 'Dat kan ik u niet vertellen mevrouw. Ik zal u even doorverbinden'
Ik: 'Is goed, ik blijf aan de lijn'.
Medewerker: 'Goh vervelend dat ze er nog niet zijn mevrouw. Ik zal het even gaan navragen bij de opzichter. Blijft u even aan de lijn.'
Even later
Medewerker: 'Ik heb de opzichter gesproken en het loopt niet helemaal zoals gepland. Als het meezit zijn ze er tegen 16 uur.'
Ik: 'Sorry, maar daar ga ik niet op wachten. Ik heb ook nog andere dingen te doen.'
Medewerker: 'Ik zal even overleggen met de opzichter.'
Opzichter: 'Ja, het loopt inderdaad niet zo als gepland, maar degene die de afspraken maakt is inmiddels ontslagen, want hij maakte er een puinhoop van. We kunnen vandaag nog wel komen, maar dan wordt het pas na 17 uur.'
Ik: 'Nee, sorry dat wordt mij echt te laat. Dat wordt dan een andere dag.'
Opzichter: 'we kunnen morgenmiddag komen'
Ik: 'Nee, dan kan ik niet. De afspraak van vanmiddag heb ik doorgeschoven naar morgenmiddag. Want eerst zouden jullie op vrijdagochtend komen en die afspraak was dus verzet naar vanmiddag. Dinsdagmiddag ben ik wel thuis na 14 uur.'
Opzichter: 'Oke, dan komen we na 14 uur de dinsdagmiddag.'

Nou, op zich een prima gesprek. Behalve dus dat ik geen nieuw dak heb en nog een keer thuis moet blijven.

Een uurtje later zat ik een spelletje rumi  cub te spelen met mijn oudste. Verschijnt er ineens een man boven mijn schuurtje uit met een meetlat. Dus ik naar buiten om te vragen wat deze aan het doen was.
Nou, hij was de opzichter en hij kwam de maten van het dak even opmeten, want die hadden ze niet.

Hoezo, die hadden ze niet? Begin maart is er iemand geweest om het dak van mijn schuurtje te inspecteren en op te meten. Intussen is mijn huis ook gecontroleerd op asbest. En dan komt er nog een keer iemand de maten van mijn schuurtje opmeten, waarvan het dak vandaag vervangen had moeten worden zonder dat ze de maten wisten en welk materiaal er nodig was?

Rare gang van zaken. Het is dat dit een huurhuis is anders had ik per direct een ander bedrijf ingeschakeld. 

Benieuwd of vanaf nu wel dingen kunnen gaan zoals ze behoren te gaan. Nog geen complete bank, geen nieuw dak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten