woensdag 26 februari 2014

Huishouden

Vandaag toch weer wat in het huishouden gedaan. Soms ga ik daar dan weer wat te ver in en doe ik net iets teveel waardoor ik meer last heb van mijn reuma. Gelukkig alleen vervelend voor mij en niet voor anderen.

Het bed is verschoont, was ligt in de kast en de wasmachine draait weer.
Ook is er uitgebreid gestofzuigd en zijn alle stofvlokken ook weer weg achter de meubels. Veel verloren stukjes lego, muizen van de katten en muntjes zijn er tevoorschijn gekomen.  Jongste ook weer blij dat hij weer net dat ene stukje lego weer heeft.

De katten ook blij met een schone bak die gelijk in gebruik genomen wordt ook al zijn ze net geweest.

Als ik zo met het huishouden bezig ben dwalen mijn gedachten regelmatig af. Van hoe kan ik nog meer besparen, want ik merk dat de dagelijkse boodschappen stiekem toch weer duurder zijn geworden. Ik merk de prijsverhogingen op omdat ik mijn boodschappen thuis nog scan voor marktonderzoek. En is een product al langere tijd hetzelfde en als ik het dan scan en op de bon kijk voor de prijs valt het verschil me op.

Ik haal al veel dingen uit de aanbieding, maar veel dingen die ik gebruik komen nooit in de aanbieding. Dit zijn dan producten die ik koop omdat mijn jongste een koemelk-allergie heeft.
Dus op eten en drinken is weinig te bezuinigen.
Op wasmiddel en andere huishoudproducten misschien wel. Ik zal eens gaan neuzen op dingen zelf maken in plaats van kopen.

Mijn huisdieren krijgen alleen maar voer, kattenbakvulling, hooi uit de aanbieding dus daar valt weinig op te halen. Behalve in de zomer dan krijgen mijn cavia's en konijn meer vers groenvoer uit de natuur en snoepen ze minder van hun droge voer.

Ik lees vaker op ander blogs dat overstappen van provider (internet/tv/telefoon) veel kan schelen en ook de overstap naar een andere energieleverancier. Misschien toch ook de moeite waard om eens te gaan snuffelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten