dinsdag 6 mei 2014

Bezoek aan de huisarts

Ik ga niet vaak naar de huisarts. Maar nu kon ik er niet omheen. Vorige week kon ik er niet terecht omdat mijn beide huisartsen vakantie hadden en je alleen voor zeer dringende zaken terecht kon bij een vervanger. En nu vond ik mijn klachten niet dringend alleen erg pijnlijk en vervelend.

Dus vanmorgen kon ik terecht. Ik had wel rekening gehouden met uitloop maar een uitloop van bijna een uur toch niet helemaal. Maar goed het geeft wel aan dat mijn huisarts de tijd neemt om naar je te luisteren. En dat waardeer ik zeer in haar.
Bij het maken van de afspraak al aangegeven dat ik 2 dingen had dus waarschijnlijk iets meer tijd nodig.

Als eerste mijn rug. 28 Februari met het ophangen van de slingers voor de verjaardag van jongste schoot het in mijn onderrug. Zeer pijnlijk maar ik ben er niet onbekend mee. Maar iedere keer als ik dacht dat het over was dan huppakee schoot het er weer in met de was ophangen of iets uit de kast pakken. Dus een verwijzing naar de manueel therapeut. Daar kan ik maandag terecht dus een weekje langer overleef ik ook nog wel.
Het andere was dat de pijnstillers die ik had niet meer het gewenste resultaat gaven. Iets waar ik ook bekend mee ben. Als ik een langere periode medicijnen gebruik dan wordt de werking na 1 tot 2 jaar minder tot niks meer. Dus het werd tijd voor een overstap naar een andere pijnstiller. Weer even afwachten of ik er wat aan heb. Voorlopig voor een week mee gekregen, werkt het niet dan heb ik het herhaal recept niet nodig, maar een ander medicijn.

Vervolgens kom je bij de apotheek. Tja het combineert toch wel slecht met de andere medicijnen die ik heb. Dus nu in plaats van 2 inname momenten zit ik op 5 inname momenten op een dag. Met dank aan mijn mobiele telefoon met wekkerfunctie. Anders zou ik het geheid vergeten.

Nu hopen dat de medicijnen werken en ik weer kan slapen, want ik slik liever een pijnstiller dan slaapmedicatie. Ik ben wel blij dat ik een verstelbaar bed heb zodat ik altijd comfortabel lig en de pijn te dragen is.

2 opmerkingen:

  1. werken de medicijnen? en wat heb je nu gekregen?
    best lastig om een goede medicatie te vinden waar je zo min mogelijk last van hebt
    (ik heb poly-artrose en scoliose en er helpt heel weinig, helaas)

    sterkte

    Berber

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nu weer naproxcine 500. Het helpt redelijk. Nog even aankijken en een kans geven.
    Misschien toch maar overwegen om te stoppen met het medicijn voor mijn fibromyalgie die bijna niet gecombineerd kan worden met andere medicatie. Dan is er wel meer mogelijk. Maar het is de enige tot nu toe die verlichting geeft op de spierpijn ook al is het een anti-depressieva.

    BeantwoordenVerwijderen