maandag 12 mei 2014

Rekeningen betalen

Ik geef toe: "Ik ben allergisch voor rekeningen."

Ik heb er een haat-liefde verhouding mee. Ik weet dat ik ze moet betalen maar ik kan me er niet toe zetten om het te doen. Ik heb ronduit een hekel aan alles wat met bankzaken en dergelijke er omheen.

Het is gelukkig niet zo erg dat er aanmaningen komen. Maar ik weet gewoon dat ik geld tekort kom. En deze maand helemaal.

In 2012 en 2013 heb ik keurig de veranderingen doorgeven aan de belastingdienst om (zo dacht ik dus) terug betalen te voorkomen. Maar helaas zo schijnt het niet te werken. En kreeg afgelopen maand 3 acceptgiro's in de bus met de mededeling dat ik terug moet betalen. Ik baal hier flink van want het gaat niet om een klein bedrag. Het is bijna al mijn vakantiegeld.

Nu is mijn buffer door omstandigheden het afgelopen jaar flink geslonken en ben ik ook niet in staat om dit aan te vullen. Dus heb ik nu een probleem. Want normaal betaal ik van het vakantiegeld de inentingen van mijn 2 katten en de scoutingkampen en andere vakantie dingen. Ik kom dus aardig wat te kort. 

Ik zal dus deze maand en volgende maand eens moeten gaan bekijken hoe ik dit kan oplossen. De dierenarts daar valt wel een regeling mee te treffen dat ik in 2-3 termijnen betaal. Dat heb ik al vaker gedaan dus dat zal nu ook wel kunnen.

De scoutingkampen en heppiekamp van de oudste dat gaat ook gewoon door. Dus blijft er voor de rest van de vakantie gewoonweg geen geld over en zullen we thuis zitten en moeten kijken wat er gratis in de buurt is. Dat valt niet mee met een puber en een 10-jarige. En nog meer op mezelf bezuinigen gaat niet. Ik geloof niet dat ik nog verder kan bezuinigen op vaste lasten.

Ik koop alleen kleding als ik iets nodig heb. Ik eet al sober. Ga nooit uit, tenzij het op bonnen is. Ik rook en drink niet. Ik heb geen dure hobby's.
Misschien toch maar tijd om de 2 cavia's en konijn de deur uit te doen. Jammer want Casper onze cavia is inmiddels al 6 jaar en z'n maatje 3. Het konijn heb ik vorig jaar gekocht nadat mijn ander konijn plotseling was overleden.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten