zaterdag 17 mei 2014

Lins en rechts

Ne niet over politiek want dat interesseert me echt niet. Maar over de indeling van mijn kasten en koken.

Ik heb de jongste dit weekend thuis en bij gebrek aan ontdooit brood werden het tosti's. Toen viel het me op dat ik alles  voor hem altijd links in het apparaat leg. Zijn produkten liggen ook links in de koelkast.

Ook in de kast onder de trap ligt datgene wat hij mag hebben links.
Zijn medicijnen liggen links onder in de badkamerkast en in de keukenla aan de linkerkant. Als er koekjes en dergelijke gebakken zijn liggen deze in het linker keukenkastje.

Dus ik vroeg me af hoe dat zo gekomen is. Inhetbegin toen de jongste net op het m
Koemelkvrij dieet stond maakte ik nogal eens een vergissing.
Dus heb ik mezelf aan geleerd door aan zijn naam te denken, waar een dubbele l in zit, als links te plaatsen. Dus zijn boter links, zijn hagelslag links, zijn vlees links in de pan.
Ook als ik dingen op tafel zet staat het links aan zijn kant.

Raar hoe een gewoonte zich kan ontwikkelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten