donderdag 2 juli 2015

Het is echt zomer nu

Heerlijk dit warm weer. Oké, zoals zo vaak in Nederland gaan we van een lage temperatuur ineens naar een tropische temperatuur. Maar daar kan ik goed mee leven.
Op moment van schrijven rommelt het hier buiten goed en hoop ik dat er ook een spat regen valt.

Dat wat ik moet doen op een dag doe ik nu in de ochtend uurtjes en op de late avond. Even een ander ritme maar voor even vind ik dat niet erg.
Dus om half 7 loop ik al met de hond buiten, dan wat in het huishouden doen en een boodschap halen en vanaf 10 uur tot een uur of 17 doe ik weinig. Dan het avond eten en een lange wandeling met de hond. En dan nog wat kleine klusjes.

De koelkast staat vol met halve liter flesje kraanwater. (de flesjes heb ik gekregen op de diploma uitreiking van oudste, want het was daar net een sauna in de kantine). Oudste en ik drinken rustig ieder 8-10 flesjes leeg op een dag als vandaag met temperaturen van 38 graden in de schaduw.

Oudste heeft het bad(je) opgezet en gevuld om enige verkoeling te hebben. Ik hoef niet bang te zijn dat onze hond Boeddha erin gaat want ze raakt in paniek bij het idee dat ze erin moet. Dus dat wordt morgen oefenen dat ze er wel bij in de buurt durft te komen.
Afbeeldingsresultaat voor waterijs
ijsjes !!! Ja we eten wat meer waterijsjes nu. Heerlijk koud. Een echt extraatje op zo'n warme dag.
Zoute stengels of bouillon (een woord wat ik altijd op moet zoeken omdat ik echt niet kan onthouden hoe ik het schrijven moet) om toch wat energie te krijgen want echt honger hebben we hier niet door het warme weer.

Er wordt hier veel gelezen, een spelletje op de iPad of gewoon soezen in de luie stoel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten