donderdag 24 maart 2016

Ta-da lijstjes

Naast het welbekende to-do lijstje kun je ook een ta-da lijstje maken.

Een ta-da lijstje is een lijstje met dingen die je al gedaan hebt. Heel soms werk ik daarmee. Zeker als ik een poosje met to-do lijstjes heb gewerkt die ik niet iedere keer helemaal afgestreept krijg. Dat voelt voor mij dan als deprimerend en falend. Tijd voor het ta-da lijstje waar ik dan weer blij van word omdat je ziet wat je wel allemaal gedaan hebt. En soms is dat best veel.

Mijn ta-da lijstje van vandaag:
  1. douchen en muren van de douche schoongemaakt
  2. ontbeten en alles in de vaatwasser gezet
  3.  gewandeld met de hond
  4.  drie bakken met speelgoed/tierlelanteintjes uitgezocht (wat een half gevulde prullenbak opleverde)
  5.  wasmachine met hondendekens aangezet
  6.  aanrecht, muren en koffiezetapparaat schoongemaakt
  7.  vaatwasser aangezet
  8.  rustig op de bank gezeten met een kop koffie 
  9. lange wandeling met de hond
  10. de poten van de hond gewassen in de douche na in de plakkerige modder gelopen te hebben
  11. uurtje met de benen omhoog
  12. boodschappen gedaan, gescand en opgeruimd
  13.  soeppan afgewassen (na lekker het laatste beetje opgegeten te hebben), thee-aanslag met citroensap uit alle theebekers verwijderd
  14.  vaatwasser uitgeruimd 
  15.  kwartiertje voorraadkast uitgezocht en opgeruimd (verplicht binnenkort appelmoes/jam/kiptandoori/crackers eten), emmertje met kattenzand en zout vervangen, vochtvreter leeggegoten en nieuwe korrels ingedaan
  16.  aardappels en wortels geschild
  17.  eten gekookt en lekker gegeten
  18.  vaatwasser ingeruimd, tafel afgedaan
  19.  een uurtje gewandeld met de hond
  20.  pot thee gezet en op de bank neergeploft
  21.  kleren klaar gelegd
  22. katten eten gegeven en de drollen uit de kattenbak gevist
  23. hond uitgelaten
  24. douchen en naar bed

1 opmerking: