dinsdag 22 maart 2016

Waarom knuffelen met je huisdier belangrijk is.

Waarom is knuffelen met je huisdier belangrijk?

Mensen met een huisdier 
  • leven langer
  • gaan minder vaak naar de dokter
  • slapen beter
Een huisdier houdt onvoorwaardelijk van zijn (haar) baas. Het maakt niet uit hoe je eruit ziet, hoe je je voelt, wat voor werk je doet, hoe je woont, of je geld hebt of niet.
Mensen praten tegen hun huisdier over alledaagse dingen of waar ze zich zorgen over maken. Hun huisdier heeft hier geen oordeel over.

De aanraking van je huisdier zorgt niet alleen voor een daling van de hartslag maar ook dat je dit vervelend beestje vind

En ja zo'n teek kwam ik dus vanavond tegen op de rug van mijn hond Boeddha.

Gelukkig heeft Boeddha een korte vacht waardoor ik eerder door had dat er geen stukje wervelkolom was maar iets anders. Toch had ik hulp nodig van oudste om de teek te verwijderen. De teek is inmiddels door het toilet gespoeld. 

Vorig jaar totaal geen last gehad van teken en nu al zo vroeg in het jaar. Volgende week krijgt Boeddha haar tablet weer wat haar beschermd tegen teken/vlooien/verschillende wormen (waaronder hartworm). En dan kan ze er weer 3 maanden tegen.

Voorlopig dus maar dagelijks gaan controleren op enge beestjes. Want extra huisdieren hoef ik niet.

1 opmerking:

  1. Goh zeg, dat is zeker al vroeg in het jaar.
    Hier gelukkig nog geen gezien op de honden!

    BeantwoordenVerwijderen