vrijdag 14 november 2014

Genieten


 

Een vraag die ik regelmatig terug krijg van mijn therapeute/begeleidster/ondersteuner net naar gelang de behoefte er aan is: Waar geniet je van?

En ja dat is een vraag die je mij ook regelmatig even voor moet leggen zodat ik er weer bewust bij stil sta. Want ook al helpen de medicijnen die ik krijg om van een 'chaoot in mijn hoofd' naar een alles redelijk kunnen overzien. Eens in de zoveel tijd krijgt de chaoot een beetje de overhand en dat merk ik ook wel en dan is zo'n vraag voor mij een manier om weer even een pas op de plaats te maken en na te denken of mijn wensenlijstje van wat ik wil nog wel klopt. Of het kan is ten tweede dat is de volgende vraag dan weer om dan weer terug te koppelen met mezelf dat ik blijer word van een wensenlijstje met dingen waar ik nu van kan genieten als ik een mindere dag(en) heb (met mijn wispelturige fibromyalgie) en een wensenlijstje waar ik ook graag van geniet (op mijn goede dagen).

Zo kreeg ik deze week de vraag dus weer nadat het huiswerk besproken was. Nou daar kon ik op dat moment niet direct antwoord op geven. Dus daar denk ik nu al een dag of 3 met regelmaat aan. Niet dat ik het direct wil, maar omdat mijn lichaam me een pas op de plaats laat maken. En ik dus tijd over heb (ahum).

Mijn wensenlijstje waar ik van geniet op dit moment:
  •  koud binnen komen en dan lekker op de bank installeren met een beker hete chocolademelk
  • een kat die luid knorrend op schoot ligt en ook nog geaaid wil worden
  • als mijn kinderen zeggen dat die nieuwe maaltijd lekker was
  • wakker worden uit mezelf net voordat de wekker afloopt
  • een mooi boek lezen
  • van mezelf in bed mogen blijven liggen op een slechte dag en me daar niet schuldig over voelen
  • de vogeltjes die het vetbolletje weer gevonden hebben in de tuin
  • snelle cake en pannenkoekjes bakken
  • als oudste me verrast met een kopje koffie of thee
Mijn wensenlijstje waar ik ook graag van geniet
  • borduren
  • zelf kaarten maken
  • een langere wandeling met goed weer maken
  • uitgebreid koken voor mezelf
  • buitenshuis koffie drinken
  • samen met de kinderen koken
  • bakken van koekjes/cakejes/taart en andere lekkernijen
  • een dagje weg (alleen of met de kinderen) 
Maar met bovenstaand wensenlijstje kom ik niet weg bij mijn therapeute/begeleidster/ondersteuner. Dan moet het nog onderbouwt waarom ik daar van geniet en wat het met me doet. Tja dat is een beetje te uitgebreid om hier neer te zetten. En laat ik eerlijk zijn gewoon genieten van iets is ook heerlijk.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten