donderdag 13 november 2014

Sinterklaas tijd

Zaterdag komt Sinterklaas weer aan in Nederland. Ook al gelooft jongste niet meer toch kijken we gezellig samen naar de intocht van Sinterklaas, dit jaar in Gouda.
De voorpret begint al op woensdag ervoor met de start van het Sinterklaasjournaal. Nu was jongste toevallig op een woensdagmiddag thuis en niet in het pleeggezin. Dus was het op tijd eten en saampjes op de bank om te luisteren wat er nu weer verkeerd gaat voordat de stoomboot aankomt in Nederland.

Komende weekend is jongste ook thuis en zal er geknutseld worden aan 2 surprises. Een voor oudste en een voor mama, waarbij alleen kom helpen als jongste er om vraagt en ik een beetje blind en erg vergeetachtig zal zijn. Het gedicht daar help ik niet bij, genoeg hulpmachines op internet.

Vorig jaar geloofde jongste ineens niet meer en was die leuke, spannende periode voorbij van geheimzinnig doen. Geen schoentjes meer zetten. Alhoewel oudste eigenlijk aangaf dit toch te willen doen waarop jongste enthousiast inhaakte. Dus zaterdag staan er toch 2 schoentjes in de vensterbank en zullen er liedjes gezongen worden. Want zonder liedje geen gevuld schoentje. Zo gaat dat al ruim 15 jaar en daar blijf ik bij. Ben benieuwd of er uit volle borst gezongen wordt.
Ook ben ik benieuwd of de vlag van 'Welkom Sinterklaas' nog uitgehangen zal gaan worden. Als het aan mij ligt nog wel. Het heeft wel wat die aankleding rondom Sinterklaas. Jongste is druk aan het knutselen met schoentjes en ik wil vrijdag nepcadeuatjes maken om neet te zetten.

Wel is er dit jaar een duidelijk verlanglijstje van 2 kinderen waar niet van af geweken kan worden. Dus een echte verrassing zal het niet zijn. Maar er staan 5 december 6 surprises met 6 gedichten klaar. Van tevoren eten we. Dan wordt er warme chocolademelk gemaakt, de schaal met pepernoten en andere lekkernijen komen tevoorschijn en de cd met Sinterklaasliedjes wordt opgezet.

Na afloop zullen ze alletwee wel met het gekregen speelgoed willen spelen of direct willen aantrekken of ophangen. Geen probleem wordt gewoon gedaan.

Op 6 december vieren we Sinterklaas bij mijn ouders. Gelukkig zijn daar wel neefjes en nichtjes die nog geloven dus zullen die 2 van mij heerlijk kun mee spelen.

Toen ik nog jonger was werd ik vaker gevraagd om voor zwarte Piet te spelen, wat ik heerlijk vond om te doen. Wel deed ik het nooit bij kinderen die ik kende want ik was bang om herkend te worden. Oudste is dit jaar ook gevraagd om 2 dagen zwarte Piet te komen spelen. Ze wil het graag doen. Heerlijk dat oudste dit ook erg leuk vindt en graag haar vrije tijd hier aan besteed. School komt later wel is het commentaar ook al is het dit jaar het eind-examenjaar. 

3 weken in Sinterklaas sfeer. Heerlijk. Ik denk dat er zondag pepernoten gebakken zullen gaan worden. Nog vlug even zo de keukenkast in duiken om te kijken of ik nog koekkruiden heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten