donderdag 27 november 2014

schoonmaken

De afgelopen dagen zit ik in een lekker ritme wat opruimen en schoonmaken betreft. Wat er anders is dan andere dagen, geen idee. Maar ik geniet en maak er gebruik van om wat achterstallig schoonmaak/opruimklusjes te doen.

Eergisteren heb ik de aanrecht, fornuis en afzuigkap aangepakt. Met een half uurtje was het klaar en vraag ik me af waarom ik het zo heb lopen uitstellen. Zelfs oudste maakte er een complimentje over toen ze thuis kwam. Dus mijn aanrecht is nu nog steeds schoon en opgeruimd en geniet ik er iedere keer van als ik de keuken in loop voor iets.

Vanmorgen heb ik de eettafel en de vensterbank aangepakt. Gelijk de ramen aan de achterzijde gewassen waardoor het ook daar nu schoon en opgeruimd is. Het geeft rust. Het liefst zou ik nu doorgaan met het dressoir, maar daar pas ik voor. Als ik nu teveel doe dan ben ik gevloerd voor een aantal dagen en dan loopt het weer vast en ontstaat er weer rommel.

Ik heb van de week ook weer 3 vakken in de boekenkast gedaan (vorige weer ook 3 vakken). Dus boeken uitgezocht, krantenartikelen waar de kinderen in vermeldt staan, al dan niet met foto, naar boven gebracht en in de bewaardoos gestopt. Boeken die ik niet meer denk te lezen gaan weg via een ruilsite of mijn moeder wil ze eerst nog lezen. Maar hoe dan ook de boeken verdwijnen uit mijn huis. Het stof is weer verwijderd en de boeken staan weer mooi in de kast waar ook weer ruimte is gekomen.

Afgelopen maandag met het opruimen van de schonen was eens de 2 stapels met t-shirts korte en lange mouw uitgezocht. T-shirts die ik het afgelopen jaar niet gedragen heb liggen klaar om de deur uit te gaan. Het zijn er toch weer 9 die weer uit mijn kast zijn.

Ik merk dat al die kleine beetjes die ik doe me meer ruimte en rust geven. Zelfs mijn oudste merkt het verschil dat het nu opgeruimder is. Ik heb oudste wel duidelijk gemaakt dat ik geen tijdschrift woning wil hebben. Daar voel ik me niet prettig bij. 

Volgende week weer verder met opruimen van het een en ander. Komende dagen eerst goed aan de slag met de surprises voor 5 december waar natuurlijk ook een gedicht bij hoort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten