zaterdag 19 juli 2014

Fruit eten is gezond

Maar wat als je net als ik een hele slechte fruit eter bent. Dan heb je een probleem om aan je dagelijkse 2 stuks fruit te komen.

Begin dit jaar ben ik begonnen met anders eten. Minder suiker, geen kant-en-klaar produkten meer zoals zakjes en potjes. Maar zoveel mogelijk vers bereiden.

Ik verwerk mijn fruit nu in pannenkoeken, muffins en milkshakes. Dus ik maak appel muffins, of rode vruchtenmuffins of een pannenkoek met banaan en blauwe bessen. Of ik maak een pizza met verse ananas. Of een brood met banaan/abrikozen. Of puur vruchtenijs. Vaak gebruik ik maismeel, kokosmeel, boekweitmeel, havermout of speltmeel.

Sinds vandaag is daar de wafel bijgekomen.
Hoe heb ik deze nu gemaakt. Heel eenvoudig eigenlijk.


1 banaan, 2 eetlepels maismeel, 2 eetlepels havermout, 4 aardbeien, 1 ei, 1 afgestreken theelepel bakpoeder, 1 theelepel cacao, 1 theelepel palmsuiker.
Alles met de staafmixer mengen en dan in het wafelijzer.

Wat ik wel zo eet aan fruit zijn appels en de japanse wijnbes die nu overvloedig draait bij mij in de voortuin.

Op deze manier krijg ik dus wel mijn fruit binnen. Nog even en de bramen in mijn tuin zijn rijp. In de natuur kom ik al op meer plaatsen rijpe bramen tegen. Geen idee wat ik daar mee ga doen, maar er zijn genoeg ideeën op internet.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen