dinsdag 22 juli 2014

nog meer spullen de deur uit

Ook vandaag weer goed bezig met opruimen naast het gewone huishouden.

Iemand is een spelletje komen ophalen,  een ander een tas met Jongenskleren.  Vanmiddag heeft een man al mijn werkloze pc's, beeldschermen toetermodel, oud toetsenbord meegenomen.  Een ander komt vanavond een puzzel ophalen en ook een doos met katoenen luiers krijgt deze week een nieuwe eigenaar.

Nu kan ik zeggen dat er ruimte komt in mijn huis. Eindelijk begint al mijn werk met schoonmaken, opruimen, wegdoen zichtbaar te worden. En ik moet zeggen dat voelt goed. Nog even en ik heb mijn hobby/logeerkamer terug.
Wel houd dat in dat ik nu echt mijn berghok verder leeg moet ruimen zodat ik alles geordend terug kan zetten en dan de zolderkamer opknappen.

Maar ik doe het stapje voor stapje. En eens is het klaar. En ik weet dat dat al snel is.

De was van de kinderen die beide op kamp zij geweest ligt al weer in de kast.  Alle spullen liggen weer op hun plek. Alleen de slaapzakken nog wassen. De routine begint er aardig in te komen.

Toch gun ik me regelmatig een pauze.  Ik werk in etappes van 15 minuten en dan 25 minuten rust. Het lijkt niet veel, maar je kan veel doen in 15 minuten.  En met mij  reuma is zo werken een goede balans voor me zodat ik er weinig klachten aan overhoudt. Het heeft lang geduurd eer ik een passend ritme gevonden had, maar het is me gelukt. Dus probeer ik me hier oom zoveel mogelijk aan te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten