maandag 27 april 2015

koningsdag

Het klinkt zo vreemd. Ik zeg nog regelmatig koninginnedag, want dat is iets wat ik 43 jaar gehoord. Een dag die bijna gaat zoals alle andere dagen dit jaar.

Eerst op tijd op staan om de hond uit te laten, daarna de vlag buiten hangen. Dan rustig ontbijten. Gewoon met een boterham en een beker melk.

Daarna de was opruimen, beesten verzorgen, groenten plantjes uit de schuur halen en buiten zetten. De was opruimen die ik gisteravond al gevouwen heb. Intussen komt oudste naar beneden om te ontbijten. Een begin gemaakt met stofzuigen.
Om 11:30 uur werd jongste thuis gebracht. Nog even af stofzuigen, een kop koffie en dan naar de oranje markt in de wijk. Een mooi oefenmoment voor Boeddha om tussen de mensen te zijn. Helaas was er bij ons in de wijk bitter weinig te doen dit jaar. Dus weer naar huis om te eten om vervolgens op de fiets naar een grotere oranje markt te gaan.

Gelukkig waren hier meer kraampjes en kleedjes op de grond. Dus heerlijk met jongste eroverheen geslenterd. (oudste is aan het leren voor d'r examen over twee weken) Wat een spullen waar mensen vanaf willen. Helaas bijna allemaal baby/peuter/kleuter speelgoed en heel veel kleren. Ik verbaas me er iedere keer weer over hoeveel spullen er van huis veranderen. De een wil er vanaf en de ander neemt het weer mee.
Jongste kwam nog 2 leuke leesboeken tegen en voor € 1 armer weer 3 dagen leesplezier. Misschien zijn de boeken zo leuk dat hij ze vaker dan één keer leest.

Na afloop bij de Hema nog een rookworst ( een halve in tweeën) gegeten en voor mij even 10 minuten zitten om bij te komen. Ik was zo dom om mijn kruk vergeten mee te nemen, dus kon eigenlijk geen stap meer verzetten. Even bijkomen en mensen kijken.

Eenmaal weer thuis Boeddha uitlaten en wachten op mijn vader om bij mijn ouders mee te eten. Het is hun trouwdag vandaag. Dus de vlaggen hangen altijd ook voor hun een beetje buiten. Ze zijn vandaag 47 jaar getrouwd.

We waren later thuis dan gepland. Niet dat dat erg is want het is tenslotte vakantie.

1 opmerking: