donderdag 16 april 2015

Muggen

Met dat mooie weer staat bij ons de achterdeur meer open en zijn we langer buiten in de tuin. En waar hebben wij dan het meeste last van? Van muggen.
Het wordt weer tijd voor een vliegengordijn bij de achterdeur. Maar wat voor een?

Vooral oudste valt goed in de smaak bij muggen. Ze is dan ook vaak de klos. In huis kan oudste ook geen rust vinden voordat alle muggen doodgemept zijn. Regelmatig springt ze dan ook ineens op om achter de mug aan te gaan.

Ikzelf heb er minder last van. Muggen vinden mij alleen lekker als er geen alternatief mens/dier in de buurt is. Ik hoor de muggen ook niet zoemen, dus dat scheelt ook weer een hoop ergernis. Want tegen constante geluiden kan ik weer niet.

Maar er is nog een slachtoffer in huis. Onze hond Boeddha. Verschrikt springt ze op en kijkt paniekerig om zich heen wat haar nu weer pijn heeft gedaan. Dan kruipt ze weg onder de dekens zodat ze haar maar niet kunnen prikken.

Voor onszelf hebben we anti-muggen spul in huis maar dat kan ik voor de hond niet gebruiken. Een speurtocht op internet levert niet zo heel veel op. Want ik wil wel een natuurlijke anti-mug hebben en geen chemische troep. En wat ik vindt is vrij prijzig.

Iemand nog ideeën voor een goede anti-mug voor de hond?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten