zaterdag 4 april 2015

modderbroek en pluisjes

Vandaag samen met jongste en Boeddha wezen wandelen. Omdat Boeddha meestal aan de lijn loopt en toch behoefte heeft om af en toe te rennen en er niet altijd honden op het losloopveld zijn, besloot ik vandaag Boeddha even los te laten lopen op het pad/veld langs de lange vijver.

Of dat een goed idee was? Niet echt. De oren gingen in uit stand en van meelopen (zoals in het bos) was totaal geen spraken. En toen er ook nog een eendenei gevonden werd was het helemaal feest voor Boeddha. (sorry moeder eend van je kuiken in wording)

Ik kon er achterheen lopen want jongste kreeg Boeddha ook niet te pakken. En ineens schoof ik weg op een plek waar veel modder onder de blaadjes bleek te liggen. Met als gevolg een grote moddervlek op mijn kont en modderhanden. (Dat het ook flinke spierpijn opleverde deze uitglijder daar heb ik het verder maar niet over). De foto heb ik geleend van internet maar het was bij mij nog net een beetje meer modder.


Dus Boeddha werd na flink aangelijnd toen ze uiteindelijk kwam na een hele boze 'hier' van mij en liep de rest van de weg keurig langs me.

Dus thuisgekomen hond in de bench met brokken en jongste op kamer met de lego. En alle vieze kleren in de wasmachine en ik onder een warme douche. Na de douche en beker warme chocolademelk en een warm broodje.

Na 3 uur was mijn was weer schoon. Nou dat dacht ik maar. Alle kledingstukken zaten onder de pluisjes van een vergeten papieren zakdoekje. Dus kon ik ook de zolder nog even stofzuigen en de wasmachine van binnen schoonmaken door plukje voor plukje te verwijderen.

Iemand nog tips voor een snellere manier van verwijderen ervan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten