donderdag 21 mei 2015

Noten

Ieder jaar rapen mijn kinderen en ik noten. Nu hebben we de mazzel dat er op 2 plekken bij ons in de wijk notenbomen staan, dus hoeven we er niet ver voor weg.
Daarna is het de noten sorteren of noten die inderdaad een noot bevatten en noten die leeg zijn of waarvan de noot verschrompeld is. Dit doe ik door alle noten in een bak met water te gooien. De noten die blijven drijven zijn niet goed en gaan de groenbak in.

Ook walnoten heb ik op het moment nog liggen. Mijn ouders brengen die ieder jaar mee terug uit Oostenrijk. Mijn ouders plukken ieder jaar druiven bij een wijnboer die een grote boom bij zijn huis heeft staan.

Ik vind noten niet alleen lekker maar ze zijn ook nog gezond. Elke avond neem ik een handje walnoten als snack. 
Maar van de week had ik een probleem. Ik wilde weer eens hazelnoten eten en daar heb ik mijn notenkraker voor nodig. Laat ik de notenkraker nu nergens meer kunnen vinden. Ik heb de hele keuken en woonkamer, alle kastjes, alle laatjes, alle dozen en anderen plekken afgezocht. Geen notenkraker!
En dan zegt oudste: 'ik heb de notenkraker pas nog gezien'. En ze gaat op zoek. Maar helaas de notenkraker blijft onvindbaar.

De noten kraken met een hamer is geen succes. Dan heb ik meer pulp dan een hele noot die zich lekker laat weg eten.

Dus heb ik besloten om vandaag een nieuwe notenkraker te kopen zodat ik vanavond weer lekker een handje noten kan eten. Want ik moet eerlijk toegeven dat ik het wel mis die gezonde snack. Ik pak nu eerder een koekje of een snoepje.

1 opmerking:

  1. Irritant is dat he, ineens zoiets kwijt zijn. Dat gebeurt altijd net als je het nodig hebt. Zo waren wij dit weekend de blikopener kwijt, nog zoiets ...

    En noten zijn echt lekker ja. Ik doe ze ook graag door bijvoorbeeld cake heen.

    BeantwoordenVerwijderen