donderdag 14 mei 2015

Vroeger ....

Vroeger 

Speelde ik gewoon buiten en was ik om 17 uur terug voor het eten. 
Nu hebben kinderen een mobieltje en worden gebeld dat het eten klaar is. 
Mijn kind heeft een horloge en weet hoe laat hij thuis moet zijn. 

Kreeg je een telefoontje als er iemand in de familie was overleden en belde je zelf andere leden van het gezin. 
Nu krijgt iedereen een mailtje met de vraag om te kijken of er iemand niet in de maillijst is meegenomen en die ontbrekende persoon dan de mail door te sturen. 
Ook nu bel ik nog de ontbrekende mensen zelf en stuur dan ook het mailtje door. 

Pakte je in de winkel zelf een alternatief voor een ontbrekend ingrediënt. Nu wordt er druk gebeld en overlegd of er dan niet iets anders gegeten moet worden. Ik werk met een boodschappenlijstje en is er iets niet dan pak ik wat anders. 

Belde je zelf voor de halfjaarlijkse controle naar de tandarts. Nu krijg je een mailtje of je een afspraak wil maken. Ik maak mijn vervolgafspraak gelijk als ik geweest ben. Wel zo handig. 

Melde ik mezelf bij de balie als ik een afspraak had. Nu moet ik mijn ID-kaart onder een scanner leggen en krijg ik een briefje in welke wachtruimte ik moet plaatsnemen en degene waar ik een afspraak mee heb krijgt een mailtje dat ik er ben. Tja, hier moet ik wel in mee, maar toch meld ik me ook bij de balie. 

Keek ik sesamstraat, de fabeltjeskrant en het jeugdjournaal en met veel geluk een film in het weekend. Nu zijn er iedere avond zoveel films dat je geen keuze kunt maken. Ik kijk nog steeds beperkt tv want veel wat er op komt daar vind ik niks aan. 

Lag ik met een zaklamp onder de deken stiekum een boek te lezen. Nu liggen kinderen met een mobiel met internetverbinding nog spelletjes te spelen. Bij mij gaat om 23 uur de internetverbinding uit.

Belde je iemand of stuurde je een kaartje/brief om contact te onderhouden. Nu heb je twitter/facebook en ander sociale media om te weten wat je vrienden doen. Ik bel en stuur nog steeds kaartjes omdat ik dat persoonlijker en leuker vind om te doen. 

Vroeger was alles beter? Nee, maar wel vertrouwd voor mij. Nu verandert alles voortdurend en kan ik het niet meer bijhouden.
Dus doe ik nog veel waar ik me prettig bij voel en niet wat een ander verwacht van mij. Dat geeft me rust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten