dinsdag 22 september 2015

waardevolle spullen

Als je tegenwoordig de deur uit gaat heb je altijd je paspoort of ID-kaart bij. Dat is verplicht. Denk maar niet dat als ik de hond uit laat dat ik dit bij me heb, want dan moet ik een tas mee zeulen. En daar heb ik geen zin in.

Wel heb ik een verschil in meenemen van waardevolle spullen  als ik de deur uit ga. In mijn alledaagse gang naar buiten als ik op de fiets wegga dan heb ik gewoon mijn schoudertas bij me met daarin mijn portemonnee met pasjes en geld (en bonnetjes), agenda, zakdoekjes, pen en notitieblokje, 2 boterhamzakjes, mp3 speler, telefoon, wat klein geld en mijn beschermbitje en een flesje water.

Welke pasjes heb ik bij me als ik mijn alledaagse tas bij me. 
  • pinpas
  • ov-kaart 
  • ID-kaart
  • bonuskaart
  • ikeakaart
  • kruidvat kaart
  • bibliotheekpas
  • ID-kaart en ov-kaart jongste
  • pasje schoonheids salon
  • pasje bouwmarkt
Maar ga ik een dagje weg dan heb ik een rugzak(je). Daarin zit een leesboek, haakwerk, portemonnee met wat klein geld, telefoon en een hard hoesje met daarin mijn pasjes (wat ik makkelijk in mijn jas of broekzak kan stoppen (aan de voorzijde) in een drukke zakkenroller gevoelige omgeving). Mochten ze de rugzak opensnijden dan heb ik de belangrijke dingen nog gewoon bij me. Het is me al 2 keer overkomen dat mijn rugzak opengesneden was en spullen eruit genomen waren. Door schade en schande wijs geworden gaat het nu al 4 jaar goed.
 
Wat heb ik bij me als ik een dagje weg ga?
  • pinpas
  • OV-kaart
  • ID-kaart
Wat hebben jullie in je tas en hoe bergen jullie belangrijke zaken op?
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten