zaterdag 15 maart 2014

Mijn eerste week menu.

Het schijnt goedkoper te zijn om te werken met een week menu. Nu is mijn situatie momenteel heel onregelmatig wat aantal personen betreft. Mijn houdbare voorraad is nog redelijk dus ik hoef niet veel te kopen.

Komende week met 2 personen op zaterdag/zondag/maandag/vrijdag.
Alleen op dinsdag/woensdag/donderdag.

Zaterdag
ontbijt: brood met salami en beker melk
lunch: bananenpannenkoekjes (oudste 2 broodjes)
avond eten: zuurkoolschotel uit de oven
tussendoor: appel en bakje chips bij de film op tv

Zondag
ontbijt: bananenpannenkoekjes (oudste 2 boterhammen met pasta) en beker melk
lunch: 2 boterhammen (kaas en zoet) en thee
avondeten: friet met een snack en komkommer
tussendoor: appel en een bakje chips

Maandag
ontbijt: 2 boterhammen (vlees + zoet) en beker melk (oudste 2 boterhammen mee naar school)
lunch: boekweit/appel pannenkoekjes (ik eet alleen)
avond eten: gebakken aardappeltjes, gehaktbal, erwten
tussendoor: appel of sinaasappel

Dinsdag
ontbijt: havermoutpap  met bramen uit eigen tuin die ik nog in de vriezer had (oudste 2 boterhammen en 2 boterhammen mee naar school)
lunch: speltpannenkoekjes met appel, rozijnen en kaneel
avondeten: restje zuurkoolschotel

Woensdag
ontbijt: ontbijtmuffins van banaan/ei/boekweitmeel/speltmeel
lunch: gebakken ei met kaas en courgette
avondeten: volkoren pasta met verse tomatensaus
tussendoor: appeltjes uit de oven en eigen gemaakte haverkoekjes

Donderdag
ontbijt: ontbijtmuffins (boekweitmeel/amandelmeel/rode vruchten/ei)
lunch: tosti met kaas en ananas
avond eten: aardappelen met courgette en hamburger
tussendoor: geroosterde banaan en appel, haverkoekje

Vrijdag
ontbijt: 2 boterhammen met kaas en beker melk
lunch: gebakken bloedworst met appel
avond eten: gebakken aardappelen, hamburger en worteltjes
tussendoor: bananen milkshake (met sojamelk en klein bolletje soja ijs) Dit vindt de jongste erg lekker en soja melk i.v.m. koemelk allergie.

Het meeste heb ik op voorraad. Wat moet ik nog wel halen in de winkel.
Melk
sinaasappel
tomaten
eieren
bloedworst
worteltjes
brood (vrijdagochtend, daarna kan ik ontbijten)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten