dinsdag 25 maart 2014

Minder lang wachten in de rij bij de kassa?

Vanmorgen kreeg ik een brief van de ING waar ik een rekening heb. De brief gaat over de mogelijkheid van contactloos betalen met mijn betaalpasje.

Dit gaat via een antenne die in het pasje zit. Je moet je pasje tegen de betaalautomaat houden en er wordt verbinding gemaakt. En klaar is kees. Geen pincode meer invoeren.
Je kan maximaal € 24,99 betalen daarboven gewoon met pincode. Maar betaal je eerst € 12 en dan € 24 euro dan kan dat gewoon. Betaal je daarna een bedrag waarmee je boven de € 50 euro samen uitkomt dan moet je wel met pincode betalen.

Dus er bestaat een grote kans op misbruik van je pas als je deze verliest. Ook al staat er in de brief dat deze vergoed wordt door ING als je tijdig hebt doorgegeven dat je pas gestolen is.
Er staat ook niet in de brief dat ik contactloos betalen kan laten uitschakelen. Dus dat ga ik nog eens uitzoeken want ik wil helemaal niet contactloos betalen.

Dit heeft als voordeel, zegt ING, dat het weer scheelt in de wachtrij bij de kassa.

Nou breekt mijn klomp dacht ik nog toen ik het las. Waarom moet alles steeds sneller? Kunnen we echt niet 30 seconden langer wachten voor we aan de beurt zijn? Het valt me wel op dat alles steeds sneller en vlugger moet in onze samenleving. Nou ik werk daar niet aan mee. Ik betaal nog steeds contant en soms met pin. Ik zeg hallo tegen de cassierre en soms maak ik een praatje.

Als ik op straat iemand tegenkomen die ik ken dan volgt er ook een praatje. We hebben het al zo druk om al onze electrische apparaten te bedienen die ons tijd schelen. Dan hebben we tijd over om meer te werken of ziek te zijn van het meer werken doordat we te weinig ontspanning hebben.

Oke ik werk niet. Maar ik heb iedere week wel mijn vaste afspraken met instanties, thuiszorg, vrijwilligerswerk. Ik moet mijn tijd, afspraken, huishouden, kinderen zo indelen dat ik alle dagen genoeg energie heb om alles te kunnen doen. Ik moet juist geen haast hebben, maar rust inbouwen anders fluit mijn lichaam me terug. Dat is een nadeel van het hebben van fibromyalgie. Maar het leert me wel tijd te hebben om dingen te doen en met aandacht.

Dus ING, ik doe lekker rusig mijn boodschappen en betaal op een langzame manier. Jammer dat er dan mensen moeten wachten op mij totdat ik klaar ben met betalen. Hebben demensen achter mij daar last van dan is er ook nog de mogelijkheid om je boodschappen thuis te laten bezorgen. Dat scheelt weer tijd, maar dat staat niet in die brief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten