woensdag 19 maart 2014

Wasbare wc doekjes

Na een flink aantal proeflapjes heb ik vandaag eental verschillende doekjes gemaakt.
Dit om uit te proberen welke stoffen combinatie mij het beste bevalt. Zodat ik straks fijn Wc papier heb om te gebruiken. Ik weet dat mijn oudste er problemen mee heeft maar ik dwing haar niet om het te gebruiken. Van de jongste weet ik wel dat hij het gaat gebruiken omdat hijvan gewoon wc papier vaak schrale billen krijgt en mijn zijn constante diarree veegt een stoffen doekje zachter en beter af dan dun schurend papier.

En tja zullen er veel wel denken het is toch niet hygiënisch om dat mee te wassen? Nou hoe ging dat vroeger dan met de katoenen luiers. Nou ik heb ze gebruikt voor mijn kinderen en had eens in de 7-10 dagen een was met luiers. Gewoon op  40 graden en eens in de maand op 60 graden. Ze zijn er nog nooit ziek van geweest.

Ik heb mijn luier emmer nog staan dus die word weer in gebruik genomen. Water met een schep biotex of soda en de doekjes staan in de week. Kan mijn katoenen maandverband er mooi bij in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten