donderdag 12 juni 2014

eindelijk gevonden

Wel niet in de buurt van waar ik woon. Maar zeker de moeite waard om op een goede naartoe te fietsen.

Ik vind verse melk, recht van de koe nog steeds het lekkerste. Toen ik begin 20 was had ik een vriendin die met een melkboer getrouwd was. En als ik daar dan eens naartoe ging (of zij kwam bij mij) dan ging er 4 liter verse melk mee.

Ik zette de melk thuis in de koelkast en de volgde ochtend kon ik de room er zo afscheppen. Dit verwerkte ik in koek/gebak en sausjes voor bij groenten. De melk zelf dronk dan uit een beker. Maar dat was dan al weer anders als het rechtstreeks en nog warm van de koe kwam.

Dus volgende week als het een keer mooi weer is dan maak ik een rondje van 40 km op de fiets. Vandaag een rondje van 45 km gefietst. Dat was ietsje meer dan de bedoeling, maar ik had blijkbaar een afslag gemist.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten