dinsdag 3 juni 2014

Wat eet ik deze week

Zoals in mijn berichtje van gisteren ga ik de komende tijd mijn vriezer (bijna) helemaal leeg eten.

Mijn planning voor deze week.

Maandag: zuurkoolschotel met gehakt (vriezer)
Dinsdag: viskoekjes (vriezer) met miehoen
Woensdag: asperges (boer), ham blokjes (vriezer), eieren (voorraad) en krieltjes
Donderdag: pasta met tomatensaus (vriezer)
Vrijdag: gekookte aardappel, hamburger (vriezer), paksoi
Zaterdag: friet of zelfgemaakte pizza met rauwkost.
Zondag: nasi met saté en erwten (diepvries)

Bij mij in de buurt zit een boer die verschillende lokale producten verkoopt. Naast rare appels/tomaten verkoopt hij ook misvormde asperges. Vaak tegen een lager prijs dan de producten die in de winkel liggen.

Er verandert niks aan de smaak als de vrucht er anders uit ziet. Dus ik haal daar in elkaar gegroeide tomaten, kromme komkommers, scheve asperges en paprika met 2 verschillende kleuren.

Soms verkoopt hij ook voor mij onbekende Nederlandse groenten die vroeger heel normaal waren. Ben benieuwd wat de boer dit jaar in de schappen krijgt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten