dinsdag 17 juni 2014

Ontrommelen vervolg

Ik schreef al eerder een blogje hierover (ontrommelen).

Een foto van hoe het geworden is er nog niet van gekomen en eerlijk gezegd zit ik met mijn hoofd ergens anders. Maar dat word te zijner tijd een ander blogje.

Sinds een dag of 10 werk ik iedere dag 15 dingen op een of andere manier mijn huis uit. Dat kan zijn de prullenbak in, wisselen van eigenaar, verkopen  of kringloopwinkel. Daarvoor ruimde ik af en toe wel dingen op en werkte ik ze de deur uit, maar was er niks zichtbaar

Het is niet iedere keer dezelfde ruimte maar beetje bij beetje merk ik wel dat er meer oppervlakte zichtbaar wordt. Wat verdwijnt er zoal mijn huis uit.
Oude pc spelletjes, speelgoed waar de kinderen uit zijn, kleding van de kinderen of mij, ooit gekregen porseleinen poppen, een lamp die toch nooit gebruikt wordt, onderdelen die bij een hamsterkooi horen die er al lang niet meer is, te kleine regenlaarzen en ander schoeisel wat de kinderen te klein is.
Wat verdwijnt er in de prullenbak: losse papiertjes/gummetjes/dozen van apparaten die ik niet meer heb of waar de garantie van is verlopen, kapotte spullen die niet meer gerepareerd kunnen worden, incomplete spelletjes.

Met de spullen die niet op hun plek liggen doe ik nu nog niks. Anders ben ik weer afgeleid en ga ik met andere dingen bezig. En dan komt het cha-ootje weer in mijn boven.

Ik merk door te wisselen met de ruimtes ik het makkelijker volhoud. Zeker ook omdat ik met mezelf de afspraak heb gemaakt dat het 'eens' klaar is en niet direct hoeft. Alle beetjes helpen.

Ik ben lid van fly-lady (facebook) en dat helpt me wel om niet de hele tijd moedeloos te worden van de rommel boven. En de terugkerende rommelplekken in de woonkamer.
Want naast de rommel de deur uit werken liggen er ook de normale huishoudelijke taken, mijn afspraken en in het weekend de kinderen.
Soms heb ik een slechte dag en dan komt er niks uit mijn handen en dat probeer ik dan ook te accepteren. Vaak geeft me dat toch weer een beetje energie om toch iets kleins te doen zoals de eettafel leegruimen of alle prullenbakken legen.

Ik merk ook dat als ik opschrijf wat ik doe, ik vaak ongemerkt toch heel wat gedaan krijg op een dag. En dat was ruim een jaar geleden wel anders. Een jaar geleden heb ik letterlijk alles uit mijn handen laten vallen en kreeg toen ook niks meer gedaan. Alles in kleine stapjes doen werkt voor mij het beste.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten