maandag 2 juni 2014

Mijn diepvries

Afgelopen weekend weer eens friet gegeten omdat jongste daar zin had. Dus toog ik naar zolder, want daar staat mijn diepvrieskast met 5 lades, om de friet en snacks eruit te halen.

Na een kritische blik van mij kwam ik tot een besluit om mijn vriezer maar weer eens leeg te gaan eten opdat ik deze daarna kan schoonmaken. Is nog niet echt nodig maar kan dan in een moeite door.

Dus de komende 2 maanden eet ik uit de vriezer. Want er bleken nogal wat 1 persoons maaltijden in te staan die dus de komende 10-14 dagen op gemaakt gaan worden. Hieronder zijn een zuurkoolschotel met gehakt, pasta met zalm en erwten, bloemkoolschotel met spek, rijst met sate.

Ik kwam ook nog een stukje zalm, panga filet en schol tegen. Ik schrok van het aantal hamburgers wat ik had liggen. Wel 24 heb ik er geteld. Dus dat wordt een broodje hamburger en hamburger bij het avond eten. Zullen mijn kinderen niet erg vinden.

Ik heb ook nog kip stukjes, 2 ons gehakt, spekjes en 1 blinde vink liggen.

Ik kwam ook nog ingevroren fruit tegen  zoals bramen, frambozen en blauwe bessen. Die gaan in mijn havermoutpap of ontbijt muffins (nog 3 in een doosje, lekker voor morgenvroeg).

Ik hoef dus weinig boodschappen te doen op wat basis dingen zoals melk, brood, eieren, groenten en fruit na. Daarna wil ik mijn vriezer voorzien van labels van wat in welke lade hoort. Want eind december was mijn vriezer mooi ingedeeld en opgeruimd. Maar nu een half jaar later toch weer een rommeltje en dus onoverzichtelijk.

Zouden gewone stickers blijven plakken op de lades in een vriezer? Toch maar eens uit proberen.

Dan heb ik nog een kleine lade beneden die onder de koelkast zit die ik in de keuken heb staan. Hier durf ik eigenlijk niet in te kijken want ik geloof dat het lang geleden is dat deze open geweest is. Zou het nog eetbaar zijn van wat er in zit? Bestaan er richtlijnen voor hoe lang iets houdbaar is in een diepvries van -18 graden celsius? Zometeen maar even gaan rondneuzen op internet hierover.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten