zondag 14 december 2014

Dit weekend

Zaterdagochtend al redelijk vroeg wakker. Ook al hoefde ik pas om 9:45 de deur uit om op tijd in de bioscoop te zijn. Oudste had gewoon scouting. Nou ja gewoon. Dit keer startte de groep eerder omdat de leiding vroeg in de middag een vergadering had.

Dus vroeg uit de veren. Broodjes smeren, flesje water vullen, zakje drop mee, filmkaartje in de tas, 3D-bril en gepast geld voor de fietsenstalling bij het station.
Ik wilde mijn goede fiets niet de hele dag onbewaakt neerzetten. Ik neem het risico niet als ik mijn fiets voor € 1,25 de hele dag kan stallen. Aangezien de bioscoop maar 5 minuutjes lopen van het station af was koos ik voor deze optie. Dan zit ik toch een stuk rustiger, anders denk ik voortdurend dat mijn fiets gestolen wordt.

Het was een hele zit van 10:30 uur tot 19:50 uur met 2 pauzes. Maar ik heb genoten. Het was fijn om de 3 films achtereen te zien en dat de verhaallijn gewoon verder ging. Een zal vol met allemaal mensen met dezelfde belangstelling. Een heel verschil want anders  zitten er wel eens mensen tussen die een ander een plezier doen om mee te gaan naar de film. Niks geen overdreven gekraak van zakken, geen hardop gepraat, wel af en toe gelach van de woordspelingen die er gemaakt werden.

Tussendoor een gemist gesprek van oudste. Nou ja eigenlijk niet gemist. Het was de afspraak om me mobiel te bellen (geluid stond uit) zodat ik wist dat ze thuis. In de tweede pauze een berichtje gestuurd of ze wel goed voor zichzelf zorgde nu ze alleen thuis was. Ja hoor, kreeg ik terug, alles ging goed.
Eenmaal thuis werd er aangegeven dat het toch wat enger was dan gedacht om alleen thuis te zijn, want van douchen boven was nog niks gekomen. Te eng om alleen naar boven te gaan. Toch wel fijn om te weten dat een puber je nog nodig heeft.

Ook de zondag was ik een halve dag weg in verband met een verjaardag van een tante van mij. Ik houd niet zo van verjaardagen maar ik weet dat ik mijn tante er een groot plezier mee doe als ik kom dus ik ben toch maar gegaan. Ik kon met mijn ouders meerijden dus werd het een rit van 50 minuten heen en ook weer terug. Het was er tegen verwachting in erg gezellig. Neven en nichten die ik zelden zie weer gesproken. Weer op de hoogte waar zij mee bezig zijn en hoe hun kinderen het doen.

Ik ben gesloopt na zo'n weekend als dit. Het was erg leuk allemaal, maar een aanslag op mijn lichaam. Komende week doe ik dus rustig aan met alles want de kerstvakantie komt er tenslotte ook aan.

1 opmerking:

  1. Ik zou ook liever wat betalen en dan zeker weten dat mijn fiets veilig was. Het lijkt me een hele zit, zo'n lange dag in de bioscoop. Maar wel erg leuk!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen