maandag 29 december 2014

Goede voornemens oftewel dingen die ik anders wil doen

Afgelopen jaar had ik maar één goed voornemen: de kinderen weer thuis krijgen.

Nu ziet het er wel naar uit dat oudste vanaf half januari officieel weer thuis woont. (onofficieel vanaf eind november). En zodra er een school voor jongste gevonden is komt jongste ook weer thuis wonen. Nu 3 weekenden in de maand en de vakanties.

Dus wat wil ik anders?
  • weer wennen aan een compleet gezin en het ritme dat daar bij komt kijken
  • meer naar buiten toe om te wandelen oftewel uitbouwen van korte wandelingen naar een uurtje per dag
  • meer tijd voor mezelf nemen om iets leuks te doen
  • mijn huis verder van onnodige spullen ontdoen
  • elke week een nieuw recept uitproberen
  • gezonder gaan eten, tussendoortjes vervangen door gezondere varianten (mijn valkuil geweest het afgelopen jaar, ongezonde tussendoortjes)
Bovenstaande punten zijn heel globaal en om hierin te kunnen slagen wil ik ook de tussenstappen die er voor nodig zijn nader gaan onderzoeken én op papier zetten. Dit wil ik dan ophangen op een plek die ik iedere dag zie zodat ik gemotiveerd blijf.

Tuurlijk zijn er ook andere dingen die ik graag wil doen komende jaar. Meer tijd met mijn kinderen doorbrengen en ook regelmatig met een kind alleen. Zoals ieder jaar mogen ze een lijst maken met wat ze graag zouden willen doen. Dit kan van alles zijn. Van samen koken, een speurtocht, een film huren/lenen en kijken met de matrassen voor de tv tot een betaalbaar dagje weg of juist een dagje echt niks doen.
Met goed weer vaker tijd in de tuin doorbrengen. Ook wil ik in de voortuin wat dingen veranderen.

Zo heeft iedereen wel goede voornemens of dingen die graag veranderd worden. Succes allemaal.
Ik denk maar zo: elke kleine stap is er een.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten