woensdag 17 december 2014

Donkere dagen

Het is toch wel van de zotte dat ik 's middags om 15 uur mijn verlichting al moet ontsteken om iets te kunnen lezen. Het zijn echt de donkere dagen voor kerst. Over 4 dagen is het al weer de langste nacht van het jaar.

Wat doe ik om me niet depressief te voelen nu het zo vroeg donker wordt in huis en buiten. Nou de lampjes van de kerstboom branden en ook branden er waxinelichtjes op tafel en op de kast.  Er gaan dus lampen aan. Niet bepaald zuinig maar goed beter dan somber worden omdat het donker is.

Ik zoek muziek op internet op waar ik vrolijk van wordt. Die zet ik een favoriete lijst en dan speel ik het af via de tv voor een beter geluid.

Ik maak warme chocolade melk die ik lekker knus weggedoken onder een dekentje op de bank opdrink. En als ik dan geluk heb dan komen er nog twee katten bij me liggen.

Eigenlijk zou ik dan ook nog alleen maar maaltijden eten die ik lekker vind, maar ik geloof dat mijn kinderen het daar het niet zo mee eens zijn. Eigenlijk heb ik zin in erwtensoep (lusten mijn kinderen echt niet), boerenkool met worst. Een glaasje glüwein lust ik ook wel graag.

Vandaag aten we aardappels, bloemkool met een kaassausje en gehaktballen.
Morgen eten we spaghetti met spekjes en roomsaus en vrijdag eten we gebakken aardappeltjes, mais en hamburger.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten