zondag 21 december 2014

Lappenmand

En dan ben je ineens ziek. Donderdagochtend ging het nog maar in de loop van de dag werd ik steeds beroerder. Tegen de avond was het dan ook zover dat ik enorme nekpijn en hoofdpijn had en helemaal niks meer binnen hield, zelfs geen slokje water. Geen koorts dus de huisarts vond het niet nodig om me te zien. Pak maar een paracetamol is het advies. In 4 dagen ben ik ruim 5 kilo lichter geworden.

Niet handig met 2 kinderen thuis en kerstvakantie. Helaas kan je er niks aan doen als je ziek wordt en het komt ook nooit uit. Zeker als alleenstaande moeder moet je door. Het enige wat er enorm onder lijdt is het huishouden. Mijn huis ziet eruit als een oorlogsgebied en dat moet vandaag (zondag) allemaal aan kant want er komt een vriendin logeren van oudste.

Wat heb ik vanmorgen allemaal al gedaan?
1. jongste kroop om 7:15 uur even gezellig bij me in bed
2. was opgevouwen en in de kast gelegd
3. wasmachine aangezet
4. kattenbakken verschoond
5. voorzichtig een kwart beschuitbol gegeten en een halve beker water (het eerste in 3 dagen)

Wat staat er nog op het programma
6. boodschappen doen met mijn moeder (met de auto)
7. stofzuigen beneden
8. dweilen beneden
9. wc en badkamer kleine beurt
10. dozen met kerstspullen naar zolder
11. opruimen beneden
12. eten koken voor oudste en vriendin

Jongste gaat na het boodschappen doen met oma mee naar huis en blijft daar een nachtje logeren. Wel zo lekker dan kan oudste ongestoord met vriendin keten. Wat inhoudt dat de matrassen in de woonkamer komen voor de tv en er films gekeken worden  (die niet geschikt zijn voor jongste. Er zit toch een leeftijdsverschil van ruim 5½ jaar tussen die twee)

Het gaat vast gezellig worden nog de rest van de vakantie. Ik ga er vanuit dat ik de komende dagen langzaam opknap. We gaan nog naar de dierentuin met de vrienden van de thuiszorg. Ook heb ik van iemand zomaar 2 kaartjes voor de bioscoop gekregen die tot 31 december geldig zijn. Heeft jongste geluk want oudste is al met klasgenootje geweest en gaat nog met een andere vriendin deze vakantie naar de bioscoop.
Natuurlijk gaan we nog een keer gourmetten van de restjes die we overhebben. Als het goed weer is een lekker lange wandeling. Er worden traditie getrouw oliebollen en appelbeignets bij mijn moeder gebakken.

En voor de rest zien we wel wat er nog gedaan wordt. Alleen hopen op droog weer. Of ik met kerstavond naar de kerk ga hangt er helemaal vanaf in hoeverre in ben opgeknapt anders gaan de kinderen met opa en oma naar de kerk.

Plannen jullie dingen voor in de vakantie?

1 opmerking:

  1. Ik heb woensdagmorgen met een vriend afgesproken maar verder heb ik weinig plannen.

    Ik hoop dat je je snel beter voelt. Beterschap!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen