maandag 31 augustus 2015

oudste en introductie

Oudste is de afgelopen week op introductie geweest. Een hele stap voor een 16-jarige die van middelbare school naar de hogeschool gaat.

Het begon al met de vraag: 'Mam ik weet niet hoe ik al mijn spullen mee moet krijgen? Kun jij niet meerijden?
Dus toog ik op maandagmorgen met een zware weekendtas achterop richting 'school' om de spullen af te zetten. Gelukkig voor oudste bleek ik niet de enige ouder te zijn die spullen kwam brengen waardoor ze zich niet zo opgelaten voelde.
Oudste was voor een week onder de pannen.

De tweede avond ging de telefoon en kreeg ik een relaas van dat stappen voor één avond leuk was,maar meer ook niet. Al die lui die zich het lam lazerus zopen. Oudste vond het maar niks en moest even d'r ei kwijt over alle frustraties die er waren. Prima, doe maar lekker als ze dan weer verder kon. Ik kan wel een uurtje later naar bed.

De woensdagmiddag ging de telefoon. "Maaaam, kun je me vanavond om 23 uur op komen halen met mijn spullen? Ik slaap thuis. Meerdere studenten doen dat en ik heb geen zin om als enige nuchtere tussen al die dronken lui te staan"
Prima, ik kom je wel halen en dan slaap je lekker thuis. Knap dat je dat besluit hebt genomen voor jezelf meid.

De donderdag ging de telefoon. "Maaaam, ik kom eerder naar huis. Want we verregenen hier helemaal op het festival en ik en mijn vriendin vinden er niks meer aan."
Prima ik zie je straks wel komen, kun je lekker douchen als je zo verergend bent. 
De telefoon ging nog een keer. "Maam, ik ben mijn fietssleutels kwijt !!!! Kun jij de reservesleutels komen brengen?"
En daar ging ik weer met alle reservesleutels en een ijzerzaagje (voor als ik toch niet de juiste sleutel bij me had) richting oudste. Gelukkig had ik van beide fietssloten een reserve sleutel en togen we samen weer richting huis.

De hele vakantie nog nooit zoveel samen met mijn dochter gedaan. Het voelt in ieder geval nog goed dat ze me nog nodig heeft. Als is het maar om spullen te brengen en te halen.

En dan nog iets. In 3 jaar lagere school, 5 jaar middelbare school en 8 jaar scouting nog nooit één fietssleutel kwijt geweest en nu ze 3 dagen student is ineens wel. Maar gelukkig waren er de reserve sleutels en is de sleutelmaker ook weer blij met ons.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten