woensdag 19 augustus 2015

Vakantie

Dit jaar zijn we een weekje naar een bungalowpark geweest. En ik heb nu besloten dat dit het laatste jaar is dat we weggaan. Volgend jaar blijven we lekker thuis en gaan we dagjes weg.

Oke, ik had een goedkope aanbieding. Voor een week in het hoogseizoen met ons drietjes en de hond was ik € 425 kwijt. (terwijl de mensen langs ons voor een week meer dan € 900 neertelden en mensen tegenover ons voor 2 weken €1900 en dat voor dezelfde bungalow)

Maar wat viel het tegen.

  • geen wifi bereik op het park, dus een week zonder internet (ik vond het niet zo erg, maar oudste wel)
  • Een lading zand in de spleten van de bank waar je een zandbak mee kon vullen (na melding bij de receptie werd het als nog schoongemaakt), 
  • Kapotte lampen, 
  • Op een slaapkamer geen verduisterings gordijn (werd ook niet gemaakt want er was er geen meer voorradig, ik moest nu iedere avond een laken ophangen om het enig zins donker te krijgen), 
  • Een verstopte afvoer vanwege niet verwijderde haren in het douche putje (bah), 
  • Kapotte verlichting op het park, weinig prullenbakken (daardoor veel zwerfvuil), 
  • Geen hondenlosloop terrein terwijl dit wel aangegeven stond (waardoor ik mijn hond een week aangelijnd moest houden)
  • ruim 40 minuten wachten bij de snackbar eer ik aan de beurt was en dat terwijl er maar 4 mensen voor me waren. Maar alles werd per bestelling afgerond. Dus bestelling opnemen en betalen, alles klaar leggen, laten controleren door een ander, navragen of de bestelling klopte. bestelling bakken en inpakken, schoonmaken van alles en dan pas weer een bestelling opnemen. Pff, wat een gedoe.
Gelukkig verliep de heen- en terugreis goed. Boeddha was niet wagenziek dankzij de reistabletjes. (als bijwerking was Boeddha 2 uur erg rustig) Met een tussenstop om een plasje te plegen waren we er met 3 uur rijden. De rit door de Westerscheldetunnel was ook een aparte ervaring.

Jongste heeft zich wel uitstekend vermaakt met de vele kinderen die er waren en was er dus ook alleen met eten. Ook het programma van het animatie team vond hij erg leuk. Voor hem is het een geslaagde vakantie.
Oudste had wat minder te doen. 
Dus we hebben veel gelezen, gekleurd, spelletjes gedaan en gewandeld met de hond. We zijn een dagje naar het zwembad geweest en hebben een lange fietstocht gemaakt door de vele dorpjes in de omgeving. 

We hebben bij de 3 sluizen gekeken naar de vele schepen die voorbij kwamen. We hadden heel wisselvallig weer, maar op 2 dagen na wel droog gehad. Dat was dus een meevaller.

Maar ik ben blij weer thuis te zijn. Alle was is intussen gewassen en op een bak en een krat na is alles opgeruimd. Weer heerlijk alle spullen bij de hand.

Vanwege deze slechte ervaring heb ik dus besloten om voortaan gewoon lekker thuis te blijven en af en toe een dagje weg te gaan. Ik heb dan geen ergernissen meer over de accommodatie en eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten